zaterdag 31 oktober 2009

Pianoles..

Hoi!

Eindelijk, lekker weer weekend! Dan kan ik lekker mijn eigen gang gaan en hoef ik niet te 'werken'. Ik heb toch maar wel even de was gedaan vanmorgen en de vaatwasser in- en uitgeruimd... Ik kon het niet laten ;)..
Maar weekend vind ik altijd heerlijk. Dan heb ik even lekker de tijd om mijn huiswerk te maken, om cornet te spelen, om mijn mailtjes en regeldingetjes bij te werken en om uitzendingen van 'So you think you can dance' en 'Boer zoekt vrouw' terug te kijken. Dat zijn de enige programma's die ik mis. Gelukkig kan ik het terug kijken op internet. Door de weeks kom ik daar vaak niet aan toe. Mijn dag bestaat meestal uit vroeg opstaan, school, als ik thuis kom even een uurtje relaxen (wandelen, douchen, even op bed liggen), ik moet dan even mijn hoofd een beetje leegmaken van school. Ik vind het heel intensief op school. Doordat het alleen maar Noors is kost het me veel inspanning om alles te volgen en te begrijpen. Dat hindert op zich niks, maar als ik thuiskom heb ik even een omgeving nodig waarin geen noors gesproken wordt. Even geen prikkels.. ;)

En ik mis hagelslag. Ik had ineens zo'n bui waarin in dacht: Oooow hagelslag!! Als ik straks weer terugkom in Nederland wil ik de volgende dingen eten: Hagelslag, vla, bami (ik kan hier nergens bamikruiden ofzo vinden), raspatat met van die lekkere satésaus, KROKETTEN, McDonalds, broodjes bapao, en vast nog meer dingen ;). Deze dingen kun je hier gewoonweg niet krijgen. Maar er zijn genoeg andere lekkere dingen. Mijn gastvrouw is een echte topkok. Gisteren hebben we lamsvlees gegeten. Echt zalig! En vandaag eten we entrecote. Ook niet verkeerd. Ik schrijf de recepten voor mezelf steeds op. Niet dat ik snel entrecote zou kopen (een stuk vlees van 50 euro...), maar voor 't geval ik later ineens veel geld ga verdienen is het toch handig.

Gisteravond heb ik voor het slapengaan nog even een beroepentest gemaakt. Ik vind dit jaar heerlijk hier in Noorwegen, maar ik ben in mijn achterhoofd ook al een beetje bezig met volgend jaar. Wil ik nog een studie doen? Wil ik een baan zoeken? En als ik een baan ga zoeken, doe ik dat dan in Noorwegen of in Nederland? Ik merk ook dat het werken als sociaal pedagogisch hulpverlener me totaal (nog) niet trekt. Of dat nog terugkomt betwijfel ik eerlijk gezegd ook. Ik heb 't daar in een vorig blog ook al over gehad volgens mij. Misschien wil ik nog wel een eenjarige MBO opleiding doen ofzo, gewoon om iets praktisch te leren. Of ik wil aan de slag als medisch secretaresse, grafisch vormgever of iets dergelijks. Ik weet 't nog niet precies. Maar om dat wat beter te bepalen heb ik gisteravond een beroepentest gemaakt. Daar kwam uit dat ik vooral Praktisch, artistiek en conventioneel ben. Ik ben graag buiten, onderweg en heb graag afwisselend werk. Ik vind het fijn om met mensen te werken, maar houd er ook van om zelfstandig te werken. Verantwoordelijkheid en leiding nemen kan ik, maar het heeft niet mijn voorkeur. Als je een leuk idee hebt voor een baan voor mij, laat 't me dan weten! :) Ik sta open voor alles!

Ow ja en de pianoles. Ik ga op pianoles. Ik speel heel vaak piano hier, en ik kom er tot een bepaald niveau wel zelf uit, maar vind het toch fijn om wat les te hebben. De vrouw met wie ik samen naar de kerk ga geeft pianoles, en ze heeft nog wel ruimte. Ik heb dan 1 keer in de 2 weken een half uurtje les. Dat is niet heel veel, daardoor ook niet zo duur en ik hoop dat het genoeg is. Ik kan daarnaast veel oefenen en zelf lekker spelen.

Het wordt al echt koud ook buiten. De grond is nu continue bevroren. Daar ben ik eigenlijk wel blij om, want ik had steeds alles onder de blubber zitten. Omdat we op platteland wonen, zijn lang niet alle wegen verhardt. Veelal zijn het grindpaden of gewoon zandweggetjes. De auto's zijn ook niet om aan te zien. Helemaal bruin en smerig... Mijn broek dus ook elke keer als ik uit de auto stap. Ik vergeet steeds mijn benen wat ruimer uit de auto te slingeren. Daardoor heb ik mijn broekspijpen steeds onder de drek zitten. Maar nu valt dat dus mee, want alle drek is bevroren. Er ligt al ijs op het water, en we zitten steeds in, of net boven de wolken. Dat komt door de kou. Daardoor verdampt het water en zitten we steeds in de wolken.

Ik zal eens even aan de slag gaan. In de stal een stok zoeken die ik Mem haar mooie quilt kan doen zodat ik die eindelijk op kan hangen. En daarna even hjemmelekser maken! Nou daaahaaag, ;)

xx Karin

2 opmerkingen: