vrijdag 2 oktober 2009

En kjempegodt resept!

Hei alle sammen,

Een heerlijk recept voor jullie in Nederland. Makkelijk, gezond en lekker! Lekker als salade bij aardappelen en vissticks, of als extra salade bij de maaltijd.

Ingredienten: 6 wortels, 1/4 witte kool, 1 appel, gedroogde pruimen, amandelen, blikje ananas. En wat je absoluut nodig hebt is een rasp. Zo'n ding waar je ook geraspte kaas mee maakt...

Rasp alle wortels, de kool en de appel. Roer dit door elkaar. Voeg het vocht uit het blikje ananas toe en tenslote de amandelen en de pruimen. En klaar is kees! Het is wel handig om de amandelen en pruimen in wat kleinere stukjes te snijden. Mag best een beetje grof zijn, het moet tenslotte een makkelijke salade blijven ;)

Ik zit nu in de bibliotheek in Brumunddal. Daar ben ik net lid van geworden.. Kan ik nu Noorse boeken gaan lezen, cd's en dvd's lenen... En het mooi is, het kost helemaal niks! Geen lidmaatschapskosten, je hoeft niet extra te betalen voor de cd's of dvd's en ik mag gratis op de computer met internet. Mijn monitor is wel ongeveer zo groot en oud als de tv van mijn ouders, maar dat hindert niks. Wat ik wel vervelend vind is dat er een arabier tegenover me zit die blijkbaar iets heel grappigs aan het lezen is. Hij lacht elke keer uitbundig om wat er op zijn beeldscherm te zien is en kijkt dan vervolgens naar mij om te kijken of ik wel kijk... zucht...

Nog even een paar leuke boeken uitkiezen, een dvd-tje en dan ga ik zo naar de garage om de auto weg te brengen. Ik moet even tanken en de banden worden verwisseld. De winterbanden gaan eronder... Daarna ga ik naar huis en wacht ik op een telefoontje van Elisa, want die komt hier het weekend logeren. En zondag komt de familie Kous, van de camping in Eidsdal, ook een nachtje logeren. Dus dan hebben we een gezellige reunie :)

Nok for i dag.. Hadde!

Karin

1 opmerking:

  1. Karin, do bist echt te grappig fjar wurden mei de televisie fan diin alders en de leitsjende arabier :P
    respect, do gjist moai diin gong der, super!

    Jelmerr.

    BeantwoordenVerwijderen