zaterdag 7 november 2009

Varkens slachten

Heey!

Ik heb afgelopen week een ontzettend een ontzettend drukke week gehad.. Elke dag is zo gevuld geweest dat ik geen tijd heb gehad om te ontspannen.. Ik keek daarom uit naar dit weekend, even wat tijd voor mezelf. Tijd om al m'n klusjes bij te werken, m'n mail te doen, blog en columns te schrijven, huiswerk te maken en te ontspannen!
Veel van m'n vrije tijd ging 'verloren' achter mijn laptop, daar had ik ineens genoeg van! Ik woon niet in Noorwegen om achter m'n laptop te zitten, dat kan ik in Nederland ook wel. Dus besloot ik om mijn sociale leven wat uit te breiden! Gisteren heb ik heel veel kruidnootjes gebakken, die heb ik opgedeeld in verschillende porties en die ga ik dit weekend rondbrengen bij andere Nederlanders hier in de buurt. Vandaag heb ik een Nederlands gezin op Helgøya bezocht. Zij wonen inmiddels 9 jaar in Noorwegen, hebben 2 kids en wonen op een prachtig plekje in het bos! Vandaag was een speciale dag voor hen, ze gingen namelijk hun varkens slachten. Dat wilde ik natuurlijk wel meemaken, dus ben ik er vanmiddag heengegaan. Toen ik aankwam hadden ze net het laatste varken 'om zeep geholpen', zo kon ik mooi zien hoe dat in z'n werk gaat; een varken slachten. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zielig ofzo. Gek is het eigenlijk, dat zodra z'n varken dood is en kaalgeschoren, het geen dier meer is maar een stuk vlees. Foto's hiervan staan op m'n picasa, zie voor link rechts in het beeldscherm. Heerlijke erwtensoep met roggelbrood gegeten, fries gesproken (pake en beppe waren op visite), een gezellig dagje gehad! Toen ik vanavond weer naar huis ging, moest ik m'n telefoonlicht gebruiken om m'n weg naar de auto terug te vinden; smoordonker!

Hoe is het met jullie? :)

Ha det bra!

Karin

1 opmerking:

  1. Hoi! Mooi dat je zo'n leuke dag hebt gehad :) Gezellig nieuwe mensen leren kennen! Mocht je nog wat varken mee naar huis nemen? Daag! Elies

    BeantwoordenVerwijderen