dinsdag 13 oktober 2009

Het gewone leven is weer begonnen! :)

Hoooi hooi.. ;)

De familie is weer thuis hoor! Pfff.. haha.. Wat een drukte, rotzooi en gezelligheid. Ik had het hele huis opgeruimd, álle was gedaan (6 wassen gedraaid), gedroogd, zelfs gestreken! :) De keuken opgeruimd, alle vaat aan de kant, de koelkasten uitgezocht en weet ik wat nog meer.. En ik kan nu wel weer.. Was te verwachten natuurlijk ;).. Maar ik ben eigenlijk vooral blij dat iedereen weer terug is. Het begon me best te vervelen om zo lang alleen in dit huis te zijn. Vooral met de dieren. Frida (de tekkel) is een echte aandachtvreter, en ze volgde me echt overal. Als ik op de bank zat ging ze lekker naast me liggen, als ik dan even opstond om het licht aan te doen, volgde ze me naar de lichtknop en kwam daarna weer 'gezellig' naast me liggen... Manneman ik heb haar af en toe even buiten opgesloten, dan kon ik even rustig naar de wc. Alleen.

Vandaag heb ik ook weer Noorse les gehad. Ik had me verslapen, zo suf.. Ik kan maar niet wennen aan die Noorse telefoon. Ik had het geluid uitgezet, maar daarmee dus ook gelijk het geluid van de wekker. Met mijn Nederlandse telefoon werkt dat anders, dan doet de wekker het alsnog. Dus ik supersnel me aankleden, boterham met Hazelnotenchocoladepasta eten en in de Volvo naar school scheuren. Was uiteindelijk maar 20 minuten te laat, maar toch. Vreselijk vind ik het om zo m'n dag te beginnen... Blegh! Gelukkig was het op school heel leuk. Ik heb een hele leuke klas, met veel meiden die net iets ouder dan mijn zijn en hier al een aantal jaar wonen. We hebben het over geld gehad. Belastingen, huursubsidie, dat soort dingen. Best handige dingen om te weten. En we hebben geleerd hoe je een hytte (huisje) winterklaar moet maken. Waterleidingen leeg laten lopen, deuren dicht tegen muizen, koelkast open.. Ik vind het echt leuk op school! :)

En gister had ik ook zoiets leuks.. Ik was in de bibliotheek in Tingnes (5 km hier vandaan, onderaan de heuvel) en daar werkt een vrouw die uit Duitsland komt. En zij sprak heel grappig noors, met een echt duits accent. We hebben een tijdje staan kletsen over van alles en nog wat, en ze heeft me wat boeken getipt die niet zo moeilijk zijn in het noors. Zonder ingewikkelde zinsconstructies en poespas, gewoon normale zinnen. Het gaat over een man die in het bos woont en daar vrienden wordt met een eland. Haha..

En ik heb gisteren ook geholpen in het theater. Aanstaande vrijdag is de première van het theaterstuk 'Sommer i Tirol', wat uitgevoerd wordt door de plaatselijke toneelvereniging. Een aantal mensen uit ons korps verzorgt de muzikale begeleiding. En Heidi is mede verantwoordelijk voor het décor. Dus ik heb gisteren het balkon geverfd:D Door dat soort dingen ontmoet ik steeds nieuwe mensen.

Ow en nog 1 ding!.. :) Afgelopen zondag ben ik weer met Oyvin en Jeanine naar de kerk in Brumunddal geweest. Er waren in totaal 20 mensen, en ik vond het een supermooie dienst! Ik kan al best wel veel volgen van wat er gezegd en gezongen wordt, maar ik mis de clue dan wel een beetje. Na de dienst hadden we Kaffe med Kake, en daar heb ik heel leuk gekletst met een aantal vrouwen. Begin me er al thuis te voelen. Echt hele lieve, open mensen. Na de dienst kreeg ik van de kerk een Noorse Bijbel cadeau! Hoe mooi is dat?! En ik werd door Oyvin en Jeanine uitgenodigd om bij hen te lunchen, dus ik ben daar zowat de hele dag gebleven. Hele leuke en lieve mensen. Ze willen graag een keer naar Drachten komen en daar rondgeleid worden. En heit, ik heb ze ook verteld over Friesland, en dat het vroeger zo groot was en over Rimen en Teltsjes, dus ze willen ook graag naar het Neuenburgerwalt. :) Ze doen me wel een beetje denken aan Oystein en Helen.

Goed, dat was het:) Vi snakkes!

x Ka

1 opmerking:

  1. Enn we kunnen nu ook zonder Google id reacties plaatsen, heel fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen