zaterdag 24 oktober 2009

Toekomst

Heey allemaal,

Dit keer even wat 'n persoonlijker berichtje.. Soms heb je ineens zo'n bewustwordingsmoment. Ik heb dat soms in elk geval, en ik had dat eergistermiddag ook. Ik haalde Johanne op van de barnehage (kinderdagverblijf) en terwijl ik tussen de spelende kinderen op het plein naar Johanne toeliep, dacht ik: Getsie wat een drukte, ik wil helemaal niet meer met kinderen werken! Het vloog me zo aan! Eigenlijk heeft me dat wel veel vaker aangevlogen, maar heb ik dat altijd onderdrukt: Ik hoor dit leuk te vinden, dus ik vind dit leuk, ik kan dit en het past bij mij. Nou ik weet nu: Ik wil NIET met kinderen werken. Eigen kinderen, graag (stuk of 6?), maar daarnaast alsjeblieft een rustige baan, met wat praktische taken, niet al te grote verantwoordelijkheden, leuke collega's enz.. Ik had ineens heimwee naar Boek&Buro. Ik denk dat van alle baantjes en taken ik me daar het meest op m'n gemak hebt gevoeld. Ik vond het werk leuk, lekker moet boeken en tijdschriften werken, toch contact met mensen door klanten te helpen, de liefste collega's van de wereld... Dat wil ik wel weer terug. Nu ga ik niet meer in Ede wonen, dus Boek&Buro wordt 't niet meer, maar de hulpverlening? Alsjeblieft niet... Haha.. Of ik nu m'n opleiding voor niks heb gedaan? Ik vind van niet. Ik heb er heel veel geleerd, heb er absoluut geen spijt van. Maar wat wil ik nu in de toekomst? Alles ligt, zoals ik wel vaker heb meegemaakt, weer helemaal open. Voor dit jaar weet ik wat me te wachten staat, maar daarna? Misschien ga ik wel studeren in Noorwegen. Een leuke, praktische opleiding doen, zoals kapster ofzo. Of ga ik solliciteren om te werken in een boekhandel. Of ga ik in een bakkerij werken. Of ga ik naar Jeugd met een Opdracht in Noorwegen, ik heb nog geen idee.. Misschien ga ik ook wel weer terug naar Nederland. Behalve m'n familie en vrienden heb ik niks wat me daar bindt. Het voelt op't moment een beetje alsof ik nergens echt thuis hoor. Wat is m'n doel in het leven? Waar ga ik heen? Wat wil ik? Ik ben de rode draad even een beetje kwijt. Nu heb ik geleerd daar heel relaxed onder te blijven (zoals ik zei, ik heb dit soort periodes vaker meegemaakt), ik weet dat de wegwijzers vanzelf wel weer op m'n weg komen. Ik ben ook niet depressief of angstig, het is meer een bewustwordingsmoment dat m'n leven waarschijnlijk een hele andere wending gaat nemen binnenkort. Bij deze dus de aankondiging, zodat jullie, en met name ikzelf ook, niet al te verrast zijn als er na dit jaar weer hele andere wegen ingeslagen worden.. ;)

Mijn doelen voor de komende tijd? Zo goed mogelijk noors leren spreken (heb ik nodig bij het vinden van een baan, of eventueel studeren), een hoge score halen op de Bergen-test (een taaltest wat tevens toegang verschaft tot de universiteit), goede vriendschappen opbouwen hier in de buurt, lekker mezelf blijven en genieten. En dat genieten lukt gelukkig heel goed tot nu toe..! :)

Ik hou van jullie! Please keep in contact, ik kan jullie niet missen! Hele dikke kroeper van mij, Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten