donderdag 29 oktober 2009

Musikkforeningen

Hei alle sammen,

Vanavond heb ik mijn uniform gekregen van de muziekvereniging! :) Een hele mooie grijze blouse (kjort) met een zwarte stropdas. En dan mijn eigen zwarte broek eronder, ik zal zondag wel even een foto maken als ik volledig aangekleed ben!
Zondag heb ik dus mijn eerste concert. Dan is er in het theater in Tingnes een concert met 4 orkesten. 2 Schoolorkesten en de brassband van Brumunddal en wij dus.

Vandaag hebben we voor het eerst in het theater geoefend. Eerst konden we daar niet in omdat de musical/toneelverening daar altijd bezig was. We oefenen op het podium, dat gaat natuurlijk niet als daar een decor opgebouwd is. Maar dat is nu allemaal weer weg en we hebben weer alle ruimte! Ik ben benieuwd hoe het gaat zondag. Ik kan alles wel spelen, maar ik ben soms zo met de noten en de grepen bezig dat ik vergeet op de crescendo's en decrescendo's te letten... :S En dan heb je ook nog al die dempers, gelukkig heb ik een paar mensen naast me zitten van wie ik het af kan kijken ;).. Ik begin me al wat meer op m'n gemak te voelen. In het begin verstond ik vrij weinig van wat de dirigent zei, en het voelde ook wat onwennig op 'n nieuw instrument. Maar nu gaat dat beter. Ik voel me wat vrijer, kan vrijer spelen en geniet er nog meer van!

Gisteren heb ik trouwens kruidnootjes gemaakt met de kids. Nee, woensdag was dat. Je kunt ze hier ook wel kopen (peperno(met een streep erdoor)dder), maar die zijn niet echt. Namaak. Dus ik heb eerst zelf speculaaskruiden gemaakt. Peper, nootmuskaat, gemberpoeder, kardemom, gemalen kruidnagel, kaneel, anijs. En ze zijn heerlijk geworden! De helft van het deeg is gesneuveld tijdens het bereiden van de kruidnootjes, maar dat hindert niks ;) Mjummie!

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten