zondag 18 oktober 2009

Op de fiets naar de kerk

Hooi allemaal,

Ik heb me toch uitgesloofd vandaag.. Ik ben op de fiets naar de kerk geweest! Nu is dat op zichzelf niet zoveel bijzonders, ik ga altijd op de fiets naar de kerk. Maar hier is dat wel net even iets anders. Ik woon op een heuvel die iets hoger is dan 400 meter. En de kerk is in Brumunddal, 15 km verderop en helemaal beneden. De heenweg was dat niet zo'n probleem. Prachtig uitzicht, hele mooi lucht. En steenkoud... Ik was m'n handschoenen vergeten, en als je dan zo naar beneden sjeest is dat echt verrekte koud voor je handen...

Na de kerkdienst heb ik veel taart gegeten om even wat energie in mezelf te stoppen, want toen moest ik de berg weer op omhoog... Het eerste stuk ging prima. Maar na 100 meter klimmen was ik echt achter de poest. Toen ben ik even afgestapt, heb ik even met mem gebeld en daarna ben ik weer verder gegaan. Na nog 2 adempauzes (mijn hartslag was zo hoog dat ik echt even af moest stappen om die weer onder controle te krijgen) had ik eindelijk de top bereikt! Daar ben ik afgestapt en heb heel plechtig voor mezelf de eerste regel van het Noorse volkslied gezongen. Ik vond dat ik wel een goude olympische medaille had verdiend.

Toen ik thuis kwam en in de spiegel keek, ontdekte ik dat ik er wel heel bijzonder uitzag. Soort paars met rode vlekken. Echt heel charmant... haha.. Na een lekkere douche was ik er weer ;) Manneman wat een takketocht. Maar wel mooi ;) Volgende week ga ik weer! :)

1 opmerking: