donderdag 7 januari 2010

Ziek

Hey alle sammen,

In Nederland begon het al: keelpijn. Dat verweet ik mezelf een beetje, omdat ik oudjaarsavond flink te stappen ben geweest en om 7 uur 's ochtends in m'n bed lag... Maar nee, ik ben toch echt gewoon heel erg verkouden. Gelukkig begon het pas echt toen ik in Noorwegen was, zodat ik met het vliegen niet al teveel last van m'n oren had. En -22 schijnt heel goed te zijn tegen besmetting, want dan bevriezen de bacteriën gewoon. Maar koud is het wel ;).. Ik voel me behoorlijk gevloerd en doe daarom deze eerste week maar even rustig aan. Een dagje van school gespijbeld en de muziekvereniging maar een keer overslaan, die dingen komen volgende week wel weer.

Verder gaat 't prima. Ik ben van plan binnenkort een extra baan te zoeken, om wat bij te verdienen en wat geld te sparen voor na de zomervakantie. Naar Nederland terugverhuizen doe ik namelijk niet.. Het plan is vooralsnog om naar Kristiansand te gaan, daar een baan en een appartementje te zoeken en daar te gaan settelen. Ik ben vaak in Kristiansand geweest, mijn ouders hebben daar goede vrienden wonen. Ik voel me daar thuis, vind het een prachtige stad en daarnaast is het ook praktisch gelegen ten opzichte van Nederland. Vanuit Friesland slechts 8 uurtjes rijden naar de boot in Hantsholm en dan nog 2,5 uurtjes varen om in Kristiansand te komen. Ik moet er wel even bijzeggen dat het nog niet definitief is, maar dit is het voorlopige plan.

Ik ben deze week al wel vast begonnen met wat voorbereidende dingen. Om mijn SPH diploma om te laten zetten in een Noors geautoriseerd diploma heb ik contact met NOKUT opgenomen, een bureau die dat doet. Daar moet ik een boel gegevens voor verzamelen, dat is waar ik nu mee bezig ben. Daarnaast wil ik eens even wat om me heen gaan kijken naar vacatures. Omdat ik door de weeks gewoon bij het gastgezin werk, kan ik alleen in de weekenden werken. Ik zit eraan te denken om te gaan werken bij een verpleeghuis, hier ook wel eldrehjem genoemd. Ik moet me er nog wat meer in verdiepen, ook wat voor functie ik zou kunnen invullen. Een verpleegkundige ben ik namelijk niet... Als jullie nog tips of ideëen hebben, die zijn van harte welkom uiteraard! :)

Tot zover maar even.. We gaan zo kjottkaker med brunsaus eten, iets typisch noors. Met aardappels, wortels, bloemkool, broccoli, erwten, en macaroni. Tsja je maakt eten of je maakt geen eten... :)

Ha det bra alle sammen,
Stor klem!! Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten