zaterdag 23 januari 2010

Zaterdag

Hooi :)

Wat is het toch lekker om weekend te hebben en niks te hoeven! Ik heb vandaag tot 12 uur uitgeslapen, toen heb ik me klaargemaakt en ben ik afgereisd naar Gjovik. Het was al een hele tijd geleden dat ik eens gewinkeld had en aangezien het nu overal uitverkoop is... Heb me ingehouden hoor, ik wil geld sparen voor volgend jaar. Maar heb 'n leuke nieuwe winterjas gekocht en wat andere dingetjes.

Onderweg naar Gjovik reed ik over een brug over het Mjosameer, en zag ik daar allemaal mensen ijsvissen. Dat ziet er precies zo uit als ik me voorgesteld had. Mensen zitten in hun eentje op een stoel met heel veel kleren aan en een bontmuts op, en voor hun zit een klein gat in het ijs. Dat gat boren ze met een soort kurkentrekker, een grote schroef. Terwijl ik zo in de auto zat en door de sneeuw reed, had ik ineens zo'n bewustwordingsmoment. Soms heb ik dat soort momenten, dan ben ik me heel erg bewust van mijn situatie en omgeving, alsof ik het vanuit een andere dimensie zie. Op de brug had ik dat dus ook. Ineens was me heel erg bewust van de winter, het klimaat en van het feit dat ik hier gewoon echt woon. Ik ben hier niet even op vakantie, nee. Ik spreek noors, heb een noorse bankrekening, een noors persoonsnummer en ik ga niet meer terug naar Nederland. Ik woon in Noorwegen. Ik wóon in Noorwegen. Ik WOOOOOON hier!! :)

Ga nu m'n mail even bijwerken. Hele gezegende zondag aan jullie allemaal, dikke knuffel van mij vanuit NOORWEGEN!! :)

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten