woensdag 20 januari 2010

Vervolg :)

Goed, het is inmiddels bijna 23.00 en heb tijd gevonden om m'n verhaal even af te maken. :) Waar was ik gebleven? Oh ja, Kragero.

Ja wat te doen volgend jaar? Als jullie nog goede ideeen heb, laat het dan maar even weten ok? Ik sta open voor alle opties, ik ben nu heel breed lijntjes aan het uitgooien en kijk dan welke kant 't opgaat.

Ondertussen ben ik met voorbereidende dingen bezig die altijd goed zijn om te doen. Mijn CV in het noors vertalen, sollicitatiebrieven schrijven, m'n diploma laten autoriseren. Mijn moeder is zo goed geweest mijn rommelige oude zolder in NL op te gaan om mijn HAVO diploma te vinden, want die had ik ook nodig. Ik heb van alle diploma's, cijferlijsten, diplomasupplementen enz. gecertificeerde kopies nodig. Het enige wat me heel makkelijk gemaakt wordt is een gecertificeerde kopie van mijn identiteitsbewijs. Een handtekening van de advocaat bij wie ik woon is toereikend. Handig om bij zulke belangrijke mensen met bevoegdheden te wonen, ikke sant? :)

Nog even wat korte nieuwtjes:

- Heb vliegticket geboekt voor Bergen, over paar weken gaan we al met de muziekvereniging naar de noorse kampioenschappen en ik ga 2 dagen eerder heen met een andere meid van de vereniging, om Bergen eens flink te verkennen. :)
- Ben bijna door de strijkstapel heen van alle tafellakens van kerst... nog 1 hele grote die zo ontzettend geknoekerd is dat ik die geloof ik eerst nog maar een keer ga wassen de hem op de laagste centrifuge zet... aan alle huisvrouwen: hebben jullie nog tips??...
- Ik had op de laatste luistertoets van noorse les weer de hoogste score, samen met een amerikaanse vrouw: 37 goed van de 40.. wiehoooooeeee (Jeg er stolt pa meg :D)
- Ik heb geleerd, of ik ben bezig om te leren kan ik beter zeggen, om op zo'n spark te rijden. Zo'n soort rollator-slee. Man als je naar beneden gaat, gaat dat echt snel man! Ik vlieg steeds bijna uit de bocht. Heb vandaag van August geleerd hoe ik moet remmen. Pff :D
- 2 Febr is er een skicursus (slalom) voor beginners, denk dat ik me daar maar voor op moet geven.
- heb nog steeds niet gelanglauft! moet er nu echt eens aan geloven, mss zaterdag :)
- heb het ontzettend naar m'n zin bij pianoles. Wil er eigenlijk wel mee doorgaan, maar heb vanaf juni geen piano meer :(
- ben al op de helft van m'n jaar hier!! gaat zoooo snel!
- heb eindelijk elanden gezien! Eerst zondag, toen ik naar de kerk reed. Het was 17.00 uur en ik had een jonge eland bijna onder de auto. Kon gelukkig op tijd remmen. En gisteren reed ik, gewoon op klaarlichte dag, naar de supermarkt. Stonden er 2 vrouwtjes heel droog, direct aan de weg, aan een bosje te knagen. Nou eindelijk, daar waren ze dan...
- ik kan die teckel hier wel wurgen af en toe. Ik wil echt geen hond meer! Ze schooit de hele dag om eten en op de een of andere manier ligt ze áltijd precies daar waar ik langs moet. En ik ga er niet voor omlopen, kom op zeg, het is een hond!
- belangrijk: Ik gebruik vanaf nu niet meer mijn Nederlandse nummer. Mijn abonnement is afgelopen en ik heb een nieuwe simkaart, een noorse. Dus mijn nummer is vanaf nu alleen nog maar dit: 0047 96851516
- heb de kids ligretto geleerd. in het begin werden ze er een beetje agressief van, maar nu heb ik het onder controle. 1 keer, toen ze vreselijk zaten te klieren tijdens het spel, heb ik heel kwaad m'n kaarten midden op de tafel gesmeten en gezegd dat als ze nu niet ophielden met klieren en normaal kunnen spelen, ik er per direct mee stop, het spel op m'n kamer opruim en we gewoon alleen nog maar 'svarte per' (zwartepiet) gaan doen. Dat hielp. Vanaf nu spelen we wel fanatiek (dat ben ik zelf ook natuurlijk...) maar op een gezellige manier. :)
- heb m'n eigen haar wat bijgeknipt vandaag. Wat meer laagjes, krult het weer wat meer.

Nou zover maar even. Er staan nog wat winterfoto's op mijn picasa. Ik vind het leuk ook om reacties te krijgen. Die mag je me altijd mailen: jovality@hotmail.com
vind het ook leuk om wat van jullie te horen ;)

Groetjes, blessings en ha det bra!!

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten