zondag 7 maart 2010

Weekend

Hey allemaal,

Wat een heerlijk weekend heb ik gehad zeg! Een sociaal weekend, heb met veel mensen gesproken, ben nu lekker moe maar voldaan.
Gisteren heb ik eerst maar eens flink uitgeslapen. Daarna een paar uurtjes in m'n kamer gerommeld, gelezen, wat op facebook gezeten en wat info gezocht over banen en huizen in Kristiansand. Omdat de vorderingen in Kragero nog niet zo'n vaart lopen, ben ik me nu ook aan het oriënteren op Kristiansand. Die plaats is groter, de mogelijkheden zijn breder en ja, ik ben ook wel een beetje verliefd op Kristiansand. Dus ik ben wat lijntjes aan het uitgooien, wat aan het 'hifkjen', heb al 3 sollicitatiebrieven de deur uitgedaan. Nu is het even afwachten. Ben benieuwd waar ik in de zomer heen ga verhuizen, alles ligt nog open.
Gisteravond hadden we gemeentejaarvergadering in de kerk. Na de vergadering een gezamenlijke maaltijd en daarna een feestdienst. Mij was gevraag voor wat muzikale opvulling te zorgen, dus heb ik met pianobegeleiding van mijn piano'juf' 2 hymnes op mijn cornet gespeeld. Het klonk mooi, het weergalmt altijd zo mooi in een kerk. Veel mooier dan in de huiskamer.

Vandaag was ik uitgenodigd om mee te gaan naar de baptistengemeente in Lillehammer. Daar was ik nog nooit geweest, en aangezien we vandaag toch geen dienst in onze eigen kerk hadden leek het me leuk daar een keer te kijken. Ik viel met m'n neus in de boter, een doopdienst. Met maar liefst 5 dopelingen. 4 Geplande en 1 jongeman die spontaan besloot zich ook te laten dopen. Het was een mooie, bijzondere dienst met mooie getuigenissen. De warmtepomp in het water was helaas kapot, dus de dopelingen werden ondergedompeld in ijskoud kraanwater. Ik had wel wat met ze te doen, maar het zijn stugge vikingen, ze gaven geen krimp. Alleen wat vertrokken gezichten toen ze het water in schreden. Respect!!! Een doop die ze zich nog lang zullen heugen.. :)
Na de dienst taart, loempia's en brood gegeten (Noren kunnen zo heerlijk eten combineren, helemaal als er een delegatie leden uit Birma aanwezig is) en met veel mensen gesproken. Het was gezellig en wel 16.00 uur voordat ik thuis was. Nog even wat huizen in Lillehammer opgespeurd en daarna naar het concert van het 'Nes Skolekorps'. Wat ontzettend schattig om die kinderen te zien spelen. Het hoofdkorps heeft echt een goed niveau. Met de kids van de ungdomsskole (17/18 jaar) is het een leuk clubje. Maar het meest hartverwarmend vind ik toch de kids van 8 jaar die in de herfst begonnen zijn. Je kunt de melodie nauwelijk herkennen, maar het applaus is des te harder. In de pauze heb ik een paar loten gekocht voor de loterij, en wonder boven wonder won ik ook nog 1 van de weinige prijzen. Een echte mannenriem, gesponsord door de plaatselijke doe-het-zelf-zaak. Yeah!! :)

Nu nog even relaxen en dan morgen op school een eksempeltest van de Bergenstest, mijn eindexamen van noorse les. Die zal toch wel een goede indicatie geven van mijn niveau, en of ik klaar ben om op 24 april de Bergenstest te doen. Spannend dus.

Nou dat was het geloof ik wel. Ha det bra til neste gang, heb een gezegende week en vergeet niet mij af en toe ook even te laten weten hoe het met jullie gaat ;)

Stor klem,

Karin

1 opmerking:

  1. Hoi! Klinkt als een druk, maar lekker weekend! Ben benieuwd naar je solliciaties. Hier gaat alles prima :) Hoor deze week als het goed is of ik naar afrika mag, spannend... Groetjes, Elisa

    BeantwoordenVerwijderen