vrijdag 26 maart 2010

lente?! sneeuw en smurrie

Hey folkens :)

Wat krijg je als de sneeuw smelt? Precies, een dikke vieze blubserige drekkerige zooi, óveral. Maar goed dat we hier in de Noorwegen altijd de schoenen uitdoen bij de voordeur, dan blijft het binnen tenminste een beetje schoon. Het is vies weer, rond de 5 graden, mistig, af en toe wat nieuwe natte sneeuw en het licht doet zeer aan je ogen. De zon probeert door die dikke mistige wolken door te schijnen en met al die witte sneeuw zorgt dat voor een heel pijnlijk licht op 1 of andere manier. Beetje dom om met die weer met een zonnebril naar buiten te gaan, maar dat doe ik toch maar... :)

Afgelopen dinsdag heb ik een schoolreisje gehad. Met een bus gingen we naar de berg naast Brumunddal, ongeveer 15 minuten in de bus. Daar hadden ze verschillende dingen georganiseerd. Je kon langlaufen, brood bakken boven een kampvuur, een lange tocht maken, maar het leukste was eigenlijk het sleëen in de 'akebakke'.. Och man wat heb ik geschreeuw. We hadden zo'n rubberen matje met plastic ingewikkeld en dan bij de helling naar beneden. Dat ging echt supersnel. En als je dan een paar zware moslimvrouwen bij je op het matje organiseerde ging je extra snel, want dat gewicht zorgde voor bijzondere effecten. 1 Keer zat ik helemaal achteraan bij een stel Irakeze mannen. Maar terwijl we naar beneden gingen draaide de mat, en doordat die kerels verschoven gleed ik van de mat af. Ik maakte een nare duikeling en voelde mezelf 3 achterwaartse koprollen maken voordat ik tot stilstand kwam. Een pijnlijke nek als gevolg. Maar alleen wat geschrokken spieren, niks ernstigs verder. :)
Diezelfde mannen hadden ook een echte waterpijp meegenomen. En de filippijnse dames kip met kruiden en weet ik veel wat nog meer om boven het vuur te grillen, in plaats van de o zo typische noorse knakworstjes.. :) Gezellige dag. Ik ben zelfs nog geïnterviewd en heb de achterkant van de krant gehaald. Zal er nog wel even een foto van maken..

Nou verder alles z'n gangetje.. Ga morgen naar Denemarken. Heb m'n tas ingepakt, zal zo nog even een check doen, maar dan is alles wel klaar. Morgen om 03.30 opstaan, 5.00 de trein en 8 uur vliegen. Heb er zin in!!

Dag dag,
Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten