zaterdag 13 maart 2010

Goldfish

Hey folkens,

Ja af en toe moet je toch even een originele titel verzinnen. Ik zit nu zoutjes te eten, 'goldfish', heel erg lekker. Vandaar de titel ;)

pff wat een week heb ik gehad. Ik heb voor m'n gevoel wel meer dan 50 uren gewerkt. Ik was grotendeels alleen thuis met de kids, laat naar bed en vroeg weer op. Daar kwam nog bij dat 1 van hen ziek was, en met al dat overgeven erbij heb je toch flink wat extra was-werk. Ben blij dat het weekend is en dat ik volgende week het normale ritme weer wat op kan pakken.

Afgelopen maandag heb ik op school een proeftoets van de Bergenstest gemaakt. Die heb ik heel goed gemaakt en ik heb me dan ook opgegeven om de echte test te gaan maken. Dat is op zaterdag 24 april. De test bestaat uit 4 delen. Schriftelijk, luistertoets, leestoets en grammatica. Het schriftelijke gedeelte vind ik het moeilijkst, je moet dan een opstel schrijven over een actueel maatschappelijk thema (een specifieke opdracht) en dat is best pittig. Schrijft maar eens in het noors je mening over euthanasie bijvoorbeeld. Of over hersenoperaties. Je moet dan toch een goede woordenschat hebben om een beetje geloofwaardig over te komen. De test van afgelopen vrijdag ging over het afschaffen van huiswerk. Dat was nog wel te doen.
De komende tijd wil ik flink wat werk voor school verzetten. Mijn score was nu goed, maar zat tegen het 'uitmuntend' aan, ik zou het toch wel een stunt vinden om met lof te slagen voor de moeilijkste taaltest in Noorwegen, terwijl ik hier nog maar een half jaartje woon.. ;)

Verder kijk ik uit naar de paasvakantie. Dan ga ik 10 dagen naar Christian in Denemarken. Heeeeerlijk :)

En het volgende weekend heb ik een huiskamerconcert bij mijn pianolerares, dan moet ik ook 2 stukken spelen. Het ene heb ik al goed in de vingers, het andere moet ik echt nog even afmaken. Veel oefenen dus de komende week.

Het wordt wat warmer in Noorwegen. Vandaag was het 2 graden. Af en toe zie je gaten ontstaan in de sneeuw en komt er wat verstikt, bruin en dor gras tevoorschijn. Als ik dan m'n moeder over krokussen hoor praten voelt dat voor mij nog wat onwerkelijk. De winter is wat dat betreft nog in volle gang. Op het meer, daar waar ik eerder naar Hamar gewandeld was, heeft het plaatselijke schoolorkest een actie om geld in te zamelen. Ze verkopen er wafels, warme chocolademelk en koffie. Morgen ga ik daar maar eens een kijkje nemen. Er zijn echt veel mensen op het ijs steeds, vooral nu het weer wat milder wordt. Als het zonnetje dan schijnt is het prachtig om daar te zijn. Ik zal morgen wel even wat foto's maken. En misschien ga ik ook nog langlaufen. Nu kan het nog ;)

Een gezegend weekend toegewenst aan een ieder die dit leest.. :)

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten