dinsdag 17 november 2009

update

Hey folkens,

Sorry dat het deze keer wat langer duurde! Ik heb iemand ontmoet waarmee ik de afgelopen week bijna elke avond mee geskypt heb ;)... Dat is nu weer wat teruggeschroefd omdat ik ook tijd nodig heb voor andere dingen. Bijvoorbeeld mijn huiswerk maken en m'n blog een beetje bijhouden. Over dat huiswerk; het gaat heel goed op school! Vorige week vrijdag had ik mijn eerste 'toets', een meting om mijn niveau te checken. Ik moest hiervoor drie hoofdstukken leren, best veel! Maar ik heb de toets goed gemaakt, ik was zelfs de tweede-beste van de klas! Met een 8.8 was ik heel tevreden ;)... Ik moest ook een opstel schrijven voor die toets. Mijn lerares was daar heel enthousiast over. Ze zijn dat ik met zo'n opstel makkelijk Noors Niveau 3 kan maken. Mijn doel is om in april Noors niveau 4 te halen, ook wel de Bergenstesten genoemd. Ze heeft er het volste vertrouwen in dat als ik in deze lijn doorga, ik dan in april makkelijk die toets moet kunnen halen.
En dat wil ik echt heel graag, want ik heb afgelopen zondag min of meer besloten (ik pin mezelf er nog niet helemaal op vast...) om na dit jaar in Noorwegen te blijven. Ik voel me hier thuis, ik ben lekker op weg de taal te leren, de banen liggen voor mij voor 't oprapen en ik mis Nederland helemaal niet! Nou ja, sommige dingen en sommige mensen wel, maar nee, daar ga ik niet voor terugkomen ;)
Het plan hoe ik het zo op het eerste oog voor me zie, ziet er ongeveer als volgt uit. Vanaf mei, dus nadat ik mijn Bergenstesten heb gehaald, ga ik solliciteren in Lillehammer. Dat is een vrij grote plaats hier in de buurt, en ik wil daar in eerste instantie ook gaan wonen. In Lillehammer zijn veel 'leiligheter' (huurwoningen) en het moet voor mij niet al te moeilijk zijn daar woonruimte te vinden. Het liefst zou ik hier in Nes willen blijven, maar om zo in m'n eentje op het platteland te wonen lijkt me toch wel heel eenzaam. Als ik over een paar jaar een vent heb en een paar kids zou ik graag hier willen wonen, maar nu nog niet. Ik moet op m'n fiets naar een vriendin kunnen gaan, een beetje bereikbaar zijn en er moet wat te beleven zijn. Dat is zo eerst het plan.. :) Maar zoals ik al zei, dit kan nog veranderen :) Zo ben ik :)...

Ik ga nu lekker naar bed.. Ik ben niet zo heel fit vandaag. Stijve spieren, hoofdpijn, chagrijnig... Morgen weer een druk dagje en 's avonds naar de bios met de kids. God natt!

Hilsen, Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten