zaterdag 7 november 2009

Wat ik zoal doe in het dagelijkse leven:

Hey!

Vanuit verschillende hoeken kreeg ik de vraag: Wat doet een au-pair nou zoal op een dag? Nou ik doe het volgende op een dag:

Op dagen dat ik niet naar school hoef slaap ik meestal ongeveer tot 9.00, ik hoef officieel pas 's middags te beginnen. Ik maak meestal 's ochtends mijn huiswerk, speel wat cornet, ga even lekker douchen, doe het wat rustig aan. Rond 13.00 ga ik in 't huishouden aan de slag. Wassen, de keuken opruimen, avondeten voorbereiden, kids uit school halen. Die komen thuis om 14.30 op maandag. Om 16.00 eten we. Soms kook ik, soms Heidi en soms samen. Na het eten ruim ik de keuken weer op, bemoei ik me nog wat met de was, ga ik strijken of andere klusjes doen, de kids wat vermaken en om 20.30 (ongeveer?) ben ik dan weer vrij. 's Avond zit ik meestal achter mijn laptop wat uitzendingen terug te kijken, mijn mail te doen of op msn met vrienden te chatten.

Op dagen dat ik naar school ga sta ik vroeg op. Dat is 3 keer in de week. Dan word ik om 8.00 uur opgepikt door de duitse au-pairs en dan rijden we naar school in Brumunddal. Ik heb dan Noorse les van 8.30 tot 11.50. Daarna gaan we soms nog even naar de bibliotheek, soms even wat boodschappen doen en soms ook gelijk naar huis. Thuisgekomen ga ik dan eerst even relaxen, dat heb ik wel nodig na zo'n intensieve ochtend. Relaxen doe ik door even met de hond te wandelen, even te douchen, even een half uurtje op bed te liggen en pianomuziek van Chopin te luisteren. Soms ga ik ook even piano spelen, want dan zijn alle kinderen nog op school; lekker rustig:) Verder ziet m'n middag er dan uit als de andere middagen..

In het weekend ben ik vrij. Dan ga ik meestal even bij iemand langs of onderneem ik iets. Ik vind het wel lekker om dan even uit het huis weg te zijn en wat andere mensen te ontmoeten. Op zondag ga ik altijd naar de kerk in Brumunddal, dat is ook altijd opbouwend en gezellig. En ik heb de zaterdag ook altijd wel nodig om mijn huiswerk bij te werken, daar heb ik doordeweeks gewoon te weinig tijd voor! Binnekort ga ik bijv. een weekendje naar Oslo met Elisa. Op zaterdag ga ik er dan heen met een groep buitenlandse vrouwen, winkelen met z'n allen en uit eten. Dan slaap ik in't appartement van Gunnar en Heidi en ga ik de zondag met Elisa naar een kerstmarkt. Heel leuk! Ik ben van plan wat meer te ondernemen en wat minder thuis te zijn in 't weekend! Noorwegen is mooi en ik wil het zien! :)

Ha det!

x Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten