dinsdag 22 december 2009

Rome

Hey folkens,

Dit keer een berichtje vanaf een interessante locatie: een bar in het centrum van Rome!!! Eindelijk, eindelijk ben ik dan aan de sneeuw ontsnapt. Afgelopen vrijdag heb ik een goede vlucht gehad met Elisa van Noorwegen naar Milaan. Door wat moeilijk gedoe met papier had ons vliegtuig wat vertraging opgelopen, maar eenmaal in Milaan aangekomen waren we dat al snel vergeten. Wat een boel sneeuw en wat een prachtig station daar zeg! Dat is ook wel zo'n beetje het enige wat we daar gezien hebben, want we waren daar laat en de volgende dag zijn we vroeg weer vertrokken richting Venetie. En ja, ook in Venetie veel sneeuw en ijs. Gelukkig hadden we goede schoenen aan. Ik was helemaal niet zo jaloers op al die deftige dametjes met bontjassen en hoge hakken.. :) Ik heb heel veel foto's daar gemaakt, ik zal zo even proberen een paar daarvan op mijn picasa te zetten.
Na 2 dagen Venetie weer verder met de trein naar Florence. Ook daar (zucht...) veel sneeuw en ijs en ook daar was het heel sprookjesachtig en mooi. Vandaag dan met de trein naar Rome, en eindelijk kan de jas open, de muts in de tas en kan ik genieten van het zachte Italiaanse klimaat. 2 Dagen maar, want donderdag ga ik alweer naar NL en ook daar... (het is toch ook niet te geloven!!) ongeveer 70 cm sneeuw. Alsof ik in Noorwegen nog niet genoeg sneeuw had.. maar goed :)
Ik zal nu even die foto's proberen. Ik slaap met Elisa in een youthhostel en we hebben een leuke kamergenote getroffen, een student uit Chili. Zij is vandaag ook met ons meegeweest naar het colosseum en morgen gaan we met z'n 3en naar het Vaticaan. Karin de toerist :)
Nou tot zover het verslag vanuit een rumoerige bar met veel dronken wereldreizigers.. ;)

Ciao! ;)

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten