maandag 31 mei 2010

Horten

Hooi allemaal,

Mijn avontuur als au-pair in Noorwegen zit erop! Heel gek was het om vanochtend afscheid te nemen van de kids, Johanne voor de laatste keer naar de barnehage (kinderdagverblijf) te brengen. Een bewogen dagje was het me wel. Nadat ik afscheid van de kids had genomen, had ik om 10.00 een sollicitatiegesprek bij een verzorgingstehuis. Ik was er om 9.50, moest even wachten op de vrouw waarmee ik het gesprek zou hebben, en kreeg vervolgens dit te horen: 'Ja sorry, we staken vandaag. Ik mag dus eigenlijk geen gesprek met je hebben. Maar ik wil je graag aannemen, ik bel je later nog even, ok?' Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, het was het meest bizarre sollicitatiegesprek wat ik ooit gehad heb, en zo was ik eigenlijk aangenomen voordat het gesprek begon en stond ik voor 10.00 uur alweer buiten :)
Daarna afscheid van Heidi en Gunnar genomen en van de hond Frida (het geslik aan m'n tenen als we zitten te eten en de moeite die ik moet doen om die hond niet te schoppen dan zal ik geloof ik niet zo heel erg missen...) en toen in de trein naar Horten. Anne haalde me op van de trein en het was heel gezellig om hen weer te zien. Anne en Arild zijn een echtpaar dat ik in Denemarken ontmoet heb. Ze hebben een groot huis en ik heb een mooie kamer met uitzicht op de prachtige tuin. De bloemen in de bloesem, een huis van rond 1700 met hele mooie diepe vensterbanken, ik voel me net een jonkvrouw :) Toen we van de trein naar huis reden, zijn we spontaan bij een verzorgingstehuis gestopt. Daar ben ik naar binnen gegaan, met een CV in m'n hand, en gevraag of ze nog 'ledige stillinger' hadden (lege banen?). Nou niet echt, maar ze vond me heel leuk (je geeft een hele leuke eerste indruk, en ik wil je graag aannemen!), schreef een ++ op mijn CV en beloofde me snel te bellen. Nou ja, zo snel kan het dan ineens gaan :)
Voor morgen heb ik een lijst gemaakt met adressen waar ik heen wil gaan om mijn CV te geven (uitzendbureaus, verzorgingstehuizen en kinderdagverblijven). Ik heb een kaart van de stak (Tonsberg dit keer) uitgeprint, de plaatsen gemarkeerd, lekker goed gepland :) Het wordt 20 graden met een lekker zonnetje, niet verkeerd om dan lekker rond te wandelen in zo'n mooie plaats. Jeg gleder meg veldig til i morgen! :) Ennn om 17.00 gaan we Christian ophalen van de boot. Wat wil een mens nog meer? Ik ben zoooo gelukkig! Ik voel me happy en sterk en gelukkig.

Nou tot zover even het Noorse nieuws :) Doaag! Klem (knuffel)

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten