maandag 8 februari 2010

Thuis van Bergen

Hey Folkens,

Ik zag er als een berg tegenop, maar het is ons gelukt! We hebben bergen leuke dingen gezien, we zijn hoog op de ladder geëindigd, met de concurentie ging het flink bergafwaarts en zelf hebben we bergen verzet. Nou heb ik zo'n beetje alle woordgrapjes gehad denk ik... ;)

Bergen. Donderdagochtend vroeg aangekomen in Bergen, samen met Anniken de stad bekeken. Heb inmiddels foto's op m'n Picasasite gezet.. 's Avonds kwam de rest van de muziekvereniging aan en zijn we met z'n allen uit eten geweest. Vooral het chocoladetoetje was errug lekker... Wat me opviel was dat vooral de volwassenen veel, veeeel alcohol drinken. Alle dames en heren flink aan het bier. Zelf houd ik daar niet zo van, dus ik bestelde cola. Kreeg ik een glas van 0.8 liter!! haha.. Na het diner hadden we op een of andere manier de halve muziekvereniging in onze hotelkamer en het was heel gezellig. Toch was ik blij dat ze weggingen, was namelijk erg moe..

De volgende dag naar een andere hotelkamer verhuisd (wisseling van kamergenoten) en weer de stad in geweest. 's Middags heb ik eigenlijk de hele tijd in de Grieghallen (de schouwburg) gezeten, alle brassbands uit de eliteafdeling moesten spelen. Moooooiii man... Vrijdagavond de laatste repetitie voor ons eigen optreden en daarna wederom uit eten.

Zaterdag was het onze dag! 's Ochtends om 9 uur nog even opwarmen met z'n allen en daarna richting de Grieghallen. We hebben echt goed gespeeld! We kregen van iedereen positieve reacties, de zaal was gevuld en iedereen had er een goed gevoel over. Veel van ons korps zijn ook nog naar de andere korpsen van Hedmark en Oppland wezen luisteren, dat zijn toch onze naaste concurenten en we wilden toch eigenlijk wel van hen winnen.. Ook deze korpsen speelden heel goed! Spannend...
Na 's avonds wederom uit eten te zijn geweest, was om 20.30 het feestconcert. De winnende brassband van vorig jaar verzorgde dit concert. Wauwww wat een muziek. Ze maakten er een heel spektakel van, was leuk om naar te luisteren en te kijken.
Daarna de prijsuitreiking.. Van de 23 korpsen in onze devisie begonnen ze onderaan met het opnoemen van de punten en de plassering. We werden maar niet genoemd... Bij elk korps een stukje meer opluchting, en spanning! De laatste 6 korpsen.. We waren nog steeds niet genoemd, net als 2 andere korpsen uit onze provincie. We zijn vierde geworden, og vi slo alle korpser fra Oppland og Hedmark fylker!! yeahh... ;) Superblij en verrast!!! En iedereen zei dat het door mij kwam, want ik was het enige verschil met vorig jaar en toen waren ze 7e. Dus ik moet blijven. Hmm.. ;)
Na de afterparty ben ik maar vroeg naar bed gegaan. Zoals ik zei, het hele hotel was vol met dronken noren en daar had ik niet zo'n zin in...

Zondag met de bus weer terug. Prachtig weer, mooi uitzicht, veeeeel tunnels en vooral veel geslapen onderweg. Nu ben ik weer thuis, geniet nog even na van het overwinningsgevoel en ben gelijk weer in het dagelijkse ritme geknald. Werken, school, schoonmaken, kinderen heen en weer rijden.. Ik zal nu nog even wat opruimen hier in de keuken, dan boodschappen doen en dan haal ik de jongens van de skipiste.

Ha det braaaa, dikke knuffel,

PS: de elandenteller staat inmiddels op 6!! (Alleen de levende dan, alle opgezette elanden heb ik niet meegerekend..)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten