woensdag 28 april 2010

Hagelslag, Beemsterkaas en stroopwafels

Hey allemaal,

Nog 3 nachtjes en dan is het zover, dan komen heit en mem, m'n zusjes en m'n love! Met de auto, met kaas, met stroopwafels, met echte Fryske Sûkerbôle en met m'n sandalen. Ik zie er echt naar uit! Lekker gezellig FRIES praten, spelletjes doen, ouwehoeren, lekker bami met pindasaus eten en even uitgebreid bijkletsen. Zaterdag moet ik eerst spelen met de muziekvereniging. Het is dan 1 mei en een soort van nationale feestdag, waarom weet ik niet meer. Maar ik moet 's ochtends vreselijk vroeg verzamelen bij een bejaardentehuis, waar we dan eerst gezamenlijk ontbijten en daarna optreden. 's Middags zal ik m'n bakkunsten bewijzen door een originele Noorse blo/tkake te bakken. een soort slagroomtaart met pudding en vreselijk veel slagroom. En ik zal ook een lekkere chocoladetaart maken. Hmmmm :)

Vandaag sneeuwde het weer. Het blijft niet meer liggen want het vriest niet meer (het was vandaag wel (WEL) 2 graden :) ...

Afgelopen zaterdag heb ik de bergenstest gemaakt. Dat ging heel goed! De bergenstest is een noorse taaltest die bestaat uit een leestoets, een schrijftoets, een grammaticatoets en een luistertoets. Als ik bijvoorbeeld in Noorwegen wil studeren of een Noors staatsburgerschap aan wil vragen, moet ik die test gehaald hebben. Voor veel opleidingen vragen ze zelfs een 'uitmuntende' score. Ik denk dat ik daar zelfs ook nog wel kans op maak, ik heb echt een heeeeuull goed gevoel over die test :) Daarnaast is die test ook een voordeel bij het zoeken van een baan. Met die test kan ik bewijzen dat mijn niveau in het Noors heel hoog is. Altijd handig! Moet alleen nog tot juni wachten op de resultaten.

Dat even voor nu, schrijf snel weer een berichtje. Moet nu de was ophangen, de rotzooi in de keuken opruimen (had een lekkere soep gemaakt met wortel, prei, vlees, koolraap, aardappel en nog wat andere soorten knollen en wortels. Hmjammie :)

Bye :)
Karin

1 opmerking:

  1. ikke wil update ;) hoe smaakte de hagelslag en de stroopwafels? En nog bami met pindasaus gegeten? Hihi

    BeantwoordenVerwijderen